Creativitate

În ultimul timp mă tot gândesc la ce să fac, ce să scriu, cum, ce e ceva nou, ceva interesant, ceva fără precedent până acum, care să placă lumii. Am câteva idei în cap, dar par prea banale, prea fără viitor, nu o să dau mai multe detalii, nu o să îmi divulg ideile până nu există în realitate. Nu pe blog.

Oricum, problema se pune în felul următor: cum vezi ideile astea? Cum îți vin? Cum devii creativ? Sincer, nu cred că poți să devii creativ. Cred că ori ești, ori nu ești. Sunt niște teste psihologice ca să vezi cât de creativ gândești, dar tot ce îmi vine în minte sunt Rorschach-urile sau cum se scrie numele. Teoretic, Roroschachul este un test. Ca orice alt test, ca să poată să fie recunoscut, printre altele, are o scară/scală sau ceva care încadrează răspunsurile în anumite categorii. Nu cred că creativitatea poate fi măsurată, cred că este ori cu 1 ori cu 0, ori e, ori nu e. Deși există exerciții menite să îți îmbunătățească abilitatea de a privi creativ, de a nu merge ca calu (scuzați cacofonia) înainte fără stânga și fără dreapta, în opinia mea doar solidifică o bază, nu o pun.

Când mă gândesc la creativitate mă gândesc, îmi scapă numele, la fizicianul/matematicianul care, ca să intre la universitate sau să ia un job parcă, atunci când i s-a dat un barometru și i s-a spus să măsoare câți metri are o clădire, în loc să se ducă pe acoperiș și să măsoare în relație cu presiunea atmosferică înălțimea clădirii, a legat o sfoară de barometru, l-a coborât până la sol și a măsurat apoi sfoara. Evident că a luat slujba.

După cum știți din istorie, marile idei vin deodată, nu stai să te gândești la ele. Ține mult și de spontaneitate presupun. Cum ziceam, istorie, gen Newton. I-a trebuit una bucată măr pentru gravitație, era să scriu gravitate, damn English. Sau Arhimede cu legea lui, când s-a scufundat în apa din cadă și i-a picat fisa. Eh, în ziua de azi sunt cunoscute multe chestii. Dar marile idei tot din neant vin, presupun. Ca să îmi mai fac un pic de reclamă nesimțită ideea cu Vânătoarea de Fotografii m-a pocnit pe stradă cu Maria, ilustratoarea și eram ceva gen „Auzi, cum ar fi Amazing Race, doar că cu poze?” Dar aia nu e o idee genială și nouă. Aici vine partea a doua. Când o idee nouă vine din schimbarea mare a unei idei mai vechi. Ăsta e cam singurul fel în ziua de azi în care poți să faci ceva „original” ca fotograf, de exemplu. Ori faci poze 3D, ceva nou, care nu are standarde încă, ori iei un clișeu și îl adaptezi cu stilul tău.

Creativitate, deci. Chiar există? E mișto să ai idei dar să nu ai bani să le pui în aplicare. Nașpa, în schimb, e să ai idei plane, nesărate și să ai bani de dai pe afară și doar prin marketing să ajungă mare. Vezi „Mișcarea de rezistență”, nenii de la Antenă care au luat cu asalt Vama. Vezi Mic.ro promovat de Adevărul, idee foarte bună, capitalistă, dar care fără promovare nu ajungea niciunde.

Printre alte idei faine care au început fără promovare și s-au descurcat singure sunt ideile lui Ariel, care a început cu amdoar18ani.ro și a continuat cu muulte altele, acum e cu motivonti.ro

Bleh. Nu vă mai stresez. Ca să fiți creativi, cum le ziceam și participanților, gândiți-vă cum ați face voi un anumit lucru, cum l-ar face alte persoane și faceți-l complet diferit.

Comentați🙂 Vă rog.

Wiz out.

2 thoughts on “Creativitate”

  1. But hey.
    Cine sunt eu sau oricine altcineva … sa imi permit sa iti spun daca esti sau nu creativ? Tot ce pot eu sa fac este sa iti spun ca Simpsons did it:). Sau ceva echivalent.
    The rest is only up to your head and hart.

  2. Eu știam că Rorschach-ul îți spune cât de debil ești în funcție de ce vezi tu în petele alea de cerneală. Eu nu vedeam nici pe departe vreo chestie care era în variantele de răspuns, și m-am lăsat păgubașă. Atâta timp cât îmi pun problema dacă sunt sau nu nebună, pot să știu sigur că nu-s.
    Ai grijă, că începe să te obsedeze toată chestia aia cu banii. Sunt oameni care n-au un chior de bani în casă și fac abstracție de asta, și chiar le merge foarte bine😀.
    Vreau și eu să am visuri (vise=vise de noapte, visuri=idealuri) ușor de realizat, să pot să mi le îndeplinesc fără prea mare bătaie de cap și să mă laud și io cu ele😀.

Leave a Reply

