post mobil – respect

First phone-blog post

Spuneam de mult timp ca voi scrie ceva despre respect. Din clipa in care un pusti mi-a multumit sau ceva de genul asta in tramvai si am ramas trasnit de faptul ca inca mai exista politete si la pustii astia care sunt cu 7-8 ani mai mici decat mine, care nu sunt toti ahtiati dupa hanna montana sau jonas brothers si care nu cred ca-s cei mai valorosi de pe planeta.

Da, politete. In ziua de azi e greu de descris politetea, pentru ca societatea s-a schimbat radical atat din punctul de vedere al moralitatii, cat si din cel al accesului la informatie, fie ea un referat despre vulcanul din islanda sau un articol de pe wikipedia despre masturbare, ”cu gif”, vorba unui coleg de-al meu. Deci, intr-o era in care trebuie sa fii dependent, colectionar sau prost ca sa mai cumperi FHM sau chestii de genul pentru ca totul exista deja gratis pe net, in care poti sa gasesti oricand filmulete cu oameni care omoara animale in bataie pe youtube, in care o tipa suge un microfon in direct intr-o fusta micro si decolteu pana la buric si e promovata de Disney, in care esti invatat de mic sa te lupti pentru un loc cat mai inalt in societate si sa nu iti pese de altii, in care esti incurajat sa iti torni vecinii desi nu mai traim in comunism, mai exista oare valori morale, mai exista oameni civilizati si, ducand discutia la extrem, mai exista oameni buni?

Nu vreau sa sun ca un nene de la biserica, dar tu cand ai facut ultima fapta buna? Cand ai ajutat ultima oara pe cineva? In regulamentul cercetasilor(da, scouts) scrie ca oricare cercetas va face cel putin o fapta buna in fiecare zi. Si asta e numai un exemplu in care nu implicam chestii religioase, pentru ca pe acea parte sunt nenumarate exemple.

Demult exista ceea ce oamenii de atunci numeau ”ghid al bunelor maniere” in care erai invatat de la cine se urca primul in autobuz, baiatul sau fata, pana la cum se mananca pestele cu cutitul si furculita pentru peste la masa. Azi, desi mai exista practicanti ai ghidului si chiar cunosc cativa, nu prea mai exista maniere la majoritatea populatiei. Ne-a intrat in reflex sa salutam doamnele cu săr’na si nu stiu cati sunt care stiu ca asta vine de la sarut mana, un gest foarte obisnuit acum 40 de ani, de exemplu, practicat atunci cand, baiat fiind, ti se facea cunostiinta cu o domnisoara sau doamna: ii sarutai mana in semn de respect.

Sunt multe pe care le-as spune despre maniere, dar mi-este frica sa nu gresesc, intrucat nici eu nu sunt prea manierat de felul meu, desi incerc sa aplic manierele care mie mi se par rezonabile, cum ar fi sa iti scoti manusa inainte sa dai noroc, un manierism(daca exista cuvantul) aparut in perioada medievala si cea a duelistilor ce purtau manusi din material textil ce uneori era uns cu otrava pentru a-l omori pe cel cu care se dadea mana daca el avea mana goala. Astfel era un semn de respect cand un domn isi dadea jos manusa pentru a te saluta, aratandu-ti ca nu iti doreste niciun rau.

Ceea ce incerc sa spun este ca daca exista mici ”sacrificii” pe care le puteti face pentru a fi mai lady si mai gentilomi, cum ar fi de exemplu renuntatul la prescurtarile de pe messenger cu tz si sh ,care de fapt lungesc un cuvant, pentru ca nu va costa daca scrieti mai multe caractere, sau sa deschideti usa unei persoane, fie ea femeie, batran, gravida sau pur si simplu cineva mai invarsta ca voi, faceti-o, pentru ca nu va costa decat cateva secunde din tinpul vostru pretios si, in timp, va va schimba ca oameni. In bine. Cel putin asa sper.

Wiz out.

Message poted via nokia e63

17 thoughts on “post mobil – respect”

  1. “Demult exista ceea ce oamenii de atunci numeau ”ghid al bunelor maniere” in care erai invatat de la cine se urca primul in autobuz, baiatul sau fata, pana la cum se mananca pestele cu cutitul si furculita pentru peste la masa.” – “Demult”, adică editat acum opt ani, reeditat acum vreo cinci, tu când ai dat ultima oară printr-o librărie, în Jurasic?

    “Azi, desi mai exista practicanti ai ghidului si chiar cunosc cativa” – ăştia-s un fel de filosofi practicanţi, ca Becali? Cumpără-l şi tu, eventual şi citeşte-l, poate devii unul.

    “Ne-a intrat in reflex sa salutam doamnele cu săr’na si nu stiu cati sunt care stiu ca asta vine de la sarut mana, un gest foarte obisnuit acum 40 de ani, de exemplu, practicat atunci cand, baiat fiind, ti se facea cunostiinta cu o domnisoara sau doamna: ii sarutai mana in semn de respect. ” – în anumite contexte, că altfel, e foarte, FOARTE nepoliticos şi lipsit de eleganţă gestul de a săruta mâna unei fete/femei în public sau la adunări informale. Asta o spune codul antemenţionat, nici măcar răsfoit din pi în paişpe.

    “un manierism(daca exista cuvantul)” – există, doar că eşti incult că-l foloseşti aşa, fiindcă se referă la un gest automatic sau mecanic, nu la aplicarea manierelor. Şi o chestie de-i zice bun simţ şi e la fel de rezonabilă ca manierele alea de “încerci” tu să le aplici, dacă nu mai mult, e şi să cauţi în dicţionar un cuvânt înainte de a-l folosi în mod bovin, ca să nu dai în penibil faţă de vreun eventual cititor care a citit şi altceva în afară de abecedar şi “Aventurile lui Mac-Mac”. Dacă nu ai unul în posesie, există biblioteci. Dacă ţi-e frică să nu-ţi pierzi “inspiraţia poetică de moment”, cum se laudă unii c-ar avea, atunci ori scrii un draft şi nu-l publici până nu te lămureşti, ori (varianta mai bună, că-i conformă cu realitatea) te resemnezi cu faptul că inspiraţia aia nu-i decât o băşină mentală (pardoneşte-mă pentru exprimarea directă, dar am lapsus la cuvântul “flatulaţie” acum) datorată lipsei de activitate a neuronilor, care s-au îngrăşat şi acum consumă excesiv fasole, cu rezultatele de rigoare.

    “cum ar fi de exemplu renuntatul la prescurtarile de pe messenger cu tz si sh ,care de fapt lungesc un cuvant, pentru ca nu va costa daca scrieti mai multe caractere,” – te doare capul (oricare din cele două ar fi ăla cu care gândeşti tu în general) sau lipsa logicii e o trăsătură care te caracterizează (şi e specifică vianiştilor)? Păi dacă nu te costă să scrii mai multe caractere, de ce să nu fii incult în continuare şi să nu scrii cu “tz”/”sh”, că alea, într-adevăr, lungesc cuvântul?

    “invarsta” – se scrie dezlegat.

    “Message poted via nokia e63” – oi avea tu Nokia, da’ vezi că-ţi lipseşte zdravăn Noika, iar asta se vede😉. Şi vezi că-i “posted”, you English illiterate.

    Am lăsat cireaşa de pe gunoi şi coliva de sub bomboană pentru final:

    “ti se facea cunostiinta” – cunoştiinţa e că atunci când cunoşti pe cineva, tu ştii acea persoană, nu? Sau e ştiinţa câştigată în urma cunnilingusului? Sau e pur şi simplu varianta incultofilă de a scrie “cunoştinţă”?

    Vezi că şi telefoanele are o d-aia de-i zice diacritice.

    Bagă o Nokie-n inversiune şi citeşte nişte bune maniere, lasă manierismul ăsta de a posta doar de dragul de a părea cult, angelic sau virginel precum pruncul Iisus sugând laptele mă-sii pe un norişor de argint viu.

  2. Eu acasa mananc uneori cu mana si nu ma simt un porc. Politetea exagerata intr-un fel nu este chiar asa de buna. Uneori te simti bine cand esti un mic porcusor🙂

    Apropo: Disney nu promoveaza tanti d’astea cu ditamai decolteul si fuste “mai sus de chiloti”. Se gandesc ca se mai uita si copii mici la asta.

    1. Vianu? Mais pardon, asta-i jignire la adresa intelectului propriu, mă voi călugări în ziua în care voi vedea un vianist cu intelect superior unui melc mort de două săptămâni.

      Colegiul Naţional “Mihai Viteazul”, promoţia 2008 scrie pe mine şi asta nu explică doar “din pi în 14”, ci şi pe nenea Nokia.

      1. Cata ingamfare pe noi domnule tralala01…nu e bine. Decat puscarias din Viteazu, mai bine melc mort de mai mult de 2 saptamani. O intrebare: ai ramas in Romania?

      2. Viteazu, puşcărie? Bre, nu ştiu ce căutai tu p-acolo, dar mai mult ca sigur nu erai elev, că viteziştii-s prea inteligenţi ca să se rătăcească pe culoare şi să aibă impresia că au fost capturaţi în vreo puşcărie. Oricum, dacă vizitai din Vianu, se iartă, ca voi se rătăcesc mulţi p-acolo.

        Evident că n-am rămas în România, ocnaşii ca noi sunt căutaţi de străinezi pentru bagajul intelectual.

  3. Amice ia-o mai incet, poate ne calci cu ego-ul tau. De fapt mai intai ai grija sa nu te calce pe tine. Se vede ca esti roman sadea…

    La ce facultate?

    1. Mai mare atenţie la virgule, că nu există degeaba în limba română😉. Şi scuzele penibile cu lipsa timpului sau chefului de ele sunt de om idiot, deci nu merg decât la interlocutori asemenea, că dacă n-aveai timp sau chef de vorbit ori scris corect româneşte, n-aveai nici de publicat comentarii. Cât despre egoismul şi egocentrismul personale, prefer să-ţi ignor sfatul, până acum mi-a mers bine cu ele.

      Cât despre facultate, asta se spune cunoscuţilor, nu oricărui internetofil. Nu mă interesează în mod special dacă ajunge să fie făcută publică informaţia de terţe persoane, dar n-am chef s-o fac eu.

  4. Auzi, ti-o zic pe scurt. Daca erai atat de destept pe cat te credeai, nu mai comentai aici de la bun inceput. Observ ca incerci sa ne faci sa ne simtim mici pe langa tine. Ghici ce: eu ma simt superior (vai, vai nu-mi zice ca mint, poate imi distrugi visele). Si da, si eu sunt prost ca iti raspund, dar e asa de placut sa vad cum te strofoci sa-mi dovedesti ce intelect masiv ai. Ce mi-ai dovedit tu acum e ca esti un om foarte PROST.

    Stii ceva? Eu chiar m-am distrat. De data asta te las sa castigi…

    1. Presupun că-ţi dai seama de cretinismul celei de-a doua fraze pe care ai scris-o, nu? Sau, mă rog, de nulificarea probabil involuntară a blogului aici de faţă, fiindcă structura frazei în sine implică faptul că blogul ăsta e pentru idioţi (te las pe tine să-ţi dai seama de ce, că tot eşti superior).

      De ce ţi-aş zice că minţi, doar n-am acces la neuronul tău să ştiu ce şi cum gândeşte şi nici nu-mi pasă? Simte-te cum vrei, eu acum mă simt îngheţată de vanilie.

      Distracţie plăcută în continuare, şi mie îmi laşi impresia unui campion al imbecilităţii, doar că eu sunt capabil să-mi şi argumentez opinia: 1. nu eşti în stare să aduci argumente clare şi coerente prin care să-ţi sprijini afirmaţiile; 2. nu ai descoperit încă diacriticele de la tastatură, probabil fiindcă eşti prea grobian pentru a concepe existenţa de layout-uri multiple; 3. nu ştii să te exprimi corect în limba română (descoperă tu pe unde ai greşeli de om al cavernelor, mi-e lene să ţi le semnalizez punctual, dar există cel puţin una în comentariul precedent).

      Mersi de cedarea “victoriei”, dar îmi permit să ţi-o refuz, nu pot numi aşa ceva o bătălie sau măcar o competiţie.

  5. Ok, aș putea să îți spun multe cu privire la ceea ce ai spus tu, dar mă voi abține, trololo01. Nu am mai văzut ghidul bunelor maniere de ceva timp într-o librărie și nici nu pot spune că l-am căutat înainte să scriu postul. Știu doar că din comportamentul general al bucureștenilor, nu spun nimic de scoțieni, nu se vede că ar mai exista.

    Nu, sunt oameni care practică ceea ce scrie în ghid.

    Nu mă refeream la adunările, adunăturile sau mai știu eu ce informale. Mă refeream chiar la evenimentele formale.

    Ce îmi plac expresiile pe care le folosești, vulgare în modul în care ar trebui să mă simt jenat că le folosești sau ceva de genul ăsta presupun. Folosesc cuvinte care îmi vin în cap, nu stau mereu cu dexul deschis în față sau cu dex-online-ul deschis la alt tab. Folosesc cuvinte care știu că sunt folosite în societate, iar în clipa în care nu sunt sigur că și există(vezi geci înainte de DOOM) specific dacă mă gândesc că ar putea să nu existe.

    Ideea aici era că deși nu te costă să scrii cu mai multe caractere, nu ar trebui să o faci. E inutil cu sh sau tz în afara situației în care nu ai diacritice și vrei să subliniezi scrierea unui cuvânt.

    „în vârstă” – am înțeles, greșeala mea.

    Știu că e posted, nu știu de ce nu s-a copiat și s-ul, era scris pe telefon. Și nu, nu voi scrie nokia cu N sau e63 E63 doar pentru că vrei tu. Sincer.

    „cunoștință” – din nou, greșeala mea. E o greșeală comună, cel puțin pentru mine.

    Știu că și telefoanele au diacritice, dar sincer, mi-e lene să dau ctrl+litera doar ca să aleg litera cu diacritic de fiecare dată. Prefer așa și sincer, nu cred că a fost cineva care nu a putut citi sau înțelege pentru că nu a avut textul diacritice.

    În încheiere, don’ doctor, ăsta este blogul meu. Scriu ce vreau. Cum vreau. Nu îți place, nu mai citi, nu te oprește nimeni. Cât despre Bursuc, calmează-te, te rog. Eu scriam despre politețe în principal, nu ce faci acasă sau în special despre tine. E bine să știi să te porți politicos dacă mediul o cere. Din păcate, mulți, printre care și eu, mai au de învățat.

    Wiz out.

    1. “Știu că e posted, nu știu de ce nu s-a copiat și s-ul, era scris pe telefon. Și nu, nu voi scrie nokia cu N sau e63 E63 doar pentru că vrei tu. Sincer.” – Ce te-ai fript, meştere, la asta, ce te-ai fript… Nu la prima parte, ci la a doua. Fix în cursă, satisfacţia mea perversă a devenit cvasi-orgasmică în momentul în care am ajuns aici.

      “Nu îți place, nu mai citi, nu te oprește nimeni.” – Cât de utilizată printre înzestraţii cu anumite combinaţii complexe şi de cretină e fraza asta… evident că nu mă opreşte nimeni, dar, în acelaşi mod, nu mă opreşte nimeni nici de la critică, la fel cum nici pe tine nu te opreşte nimeni de la a comenta/răspunde sau de la a nu comenta/răspunde la ea. Prefer a doua alternativă când n-am nimic bun de făcut, nu fiindcă m-ar afecta în vreun fel neapărat reacţiile celor pe care-i critic (sunt neinteresante pentru că atât frustrarea, cât şi acceptarea criticilor sau indiferenţa totală în faţa lor din partea persoanelor pe care le critic îmi sunt absolut indiferente mie însumi în momentul în care indivizii în sine mă lasă rece), ci fiindcă mă mulţumeşte să văd cum cad inconştienţi în micile şi, ocazional, marile (cum a fost cea de mai sus, care mi-a oferit satisfacţia supremă din cele listate) capcane pe care le presar. E ca satisfacţia vânătorului pe care nu suferinţa animalului care tocmai i-a căzut în capcana săpată în câteva minute îl mulţumeşte, ci eficienţa cu care obţine un rezultat maxim dorit cu un minim de efort necesar.

      În legătură cu celelalte nu mai am nimic de adăugat.

      Succes!

  6. Știu că pun paie pe foc, dar mi-s prea intrigată. Bursuc, dragă, ți-a cerut ție cineva părerea de critic? Am nimerit în timpul câtorva pauze la Vianu și m-a șocat tocmai atmosfera de penitenciar de maximă securitate pe care o atribui tu CNMV-ului fără niciun fel de argumente. Să-ți trântesc un argument pe înțelesul tău: în pauzele noastre, lumea nu stă stresată în „celule” sau cu țigărica și cu mingiuța în văzul lumii. Probabil pentru că în pușcării nu există muzică în pauze. Profii nu-s cei mai grozavi, dar ieși bine pregătit după antrenamentul ăsta de patru ani, pentru că în principiu se face carte (sunt și excepții, ca peste tot, ghinionul celor care nimeresc pe mâna anumitor profi). Cu riscul că mă faci româncă de rând, proastă, mândră sau cum vrei tu, spun fără nicio teamă că, în general, mentalitatea viteziștilor e mult superioară celor din alte licee și dacă o să te uiți mai atent o să regăsești multe perspective în persoanele cu adevărat inteligente din liceu. Spun pentru că-s de trei ani acolo și cunoscând și Vianu, mă simt în măsură să compar. Eram la un pas de a da în Vianu, când mi-am dat seama că acolo se produc roboței pe bandă rulantă, or n-aș fi vrut să risc să fiu și mai mașină decât îmi impune condiția mea deja. Nu te acuz, mi se pare ceva normal să-ți susții liceul, atâta timp cât nu le sari altora în cap că nu-ți împărtășesc opinia. Și pentru că-s cea mai în măsură din grupulețul ăsta să fac afirmații despre domnul doctor tralala, vă sfătuiesc să vă faceți un test de IQ și să vi-l comparați cu al lui (asta dacă puteți să concepeți măcar de unde vine tipul ăsta de aroganță prost interpretată). Dacă a ales să comenteze aici, înseamnă că ceva l-a enervat și a vorbit. E algerea lui în ce stil.
    Cât despre faza cu Noika/Nokia, hai să vă edific și aici:
    Noika = trimitere la filosoful Noica. Constantin Noica, deci da, a fost român. Și chiar ne lipsește multora dintre noi. LTN.
    În concluzie, să nu ne enervăm mai tare, că-i dăm bietului Rareș mai multe dureri de cap decât i-am dat deja, și să lăsăm la o parte, Bursuc, toată mahalageala asta care se vrea dispută, sau dezbatere, sau ce ai avut tu în intenție să faci din ea. Dacă Rareș o să ajungă să-și înduplece amicii să-i ia apărarea, rușine lui, dacă nu, bravos și hai să ne împrăștiem odată!

    1. @Клаудия discutia de mai sus a fost pur si simplu “mahalageala”. Nu am avut niciodata intentia sa o transform in dezbatere pentru ca pur si simplu sunt orgolios. (In aceste momente sunt nesimtit pentru ca nu prea am chef sa-ti raspund – am ajuns obosit acasa). Legat de Viteazu. Nu am zis ca nu e un liceu bun. Din perspectiva mea am o parere mai buna despre el decat am de Vianu dpdv educational, dar dpdv social am auzit de la oameni care sunt acolo ca este o atmosfera destul de rigida si tensionata. Nu doar oameni de varsta mea; am auzit asta si de la absolventi. Asta nu inseamna ca este un liceu prost.
      Ziceai ca din Vianu ies robotei. Gresit. Din Vianu ies oameni prosti. Eu pe plan intelectual m-am prostit in Vianu (la inceputul clasei a 9a compuneam muzica; nu era cine stie ce, dar eram fericit cu ce creeam; acum nu mai am absolut nicio idee), dar pe plan social am evoluat (prefer sa nu-ti spun deoarece nu te cunosc). Stiu ca acum sunt cam ipocrit ca incerc sa dreg ce am zis mai sus, dar cam asa sunt eu: spun si dupa aia gandesc.

      @tralala01 imi cer scuze ca te-am jignit (cel putin din punctul meu de vedere). Dupa cum am zis mai sus mai intai vorbesc si dupa aia gandesc. Acum este decizia ta daca imi accepti scuzele sau nu. Cat despre diacritice… stiu ca exista, dar nu sunt obisnuit cu tastatura in limba romana si mi-e mai usor sa scriu asa (cred ca suna copilaros ca incerc sa ma scuz). Asta e doar unul din motive. Al doilea e ca pur si simplu mi-e lene sa folosesc diacritice.
      Daca te intereseaza: eu mi-am facut un test de IQ si am 119 puncte. L-am facut in toamna si presupun ca nu s-au schimbat prea multe.

  7. Doamne ce îmi aduce aminte postul ăsta de un alt post al unui tip pe care îl cunosc, care tot așa devenise cel mai comentat post al lui. PENTRU CĂ SE LUA DE TOKIO HOTEL! Și începuseră să sară toate minorele pe el că de ce se iau de Billy al lor.

    Eu o să vă răspund în ordine inversă:
    Bursuc, ce pana mea faci? Tocmai ți-ai dat cu papucul în față. Singur. Opinia mea, a se vedea și din postul de aici cu balul din Vianu de anul trecut: Vianu e un liceu fain dacă știi să îl faci să fie fain. Ca oricare alt liceu. Sau aproape oricare, oricum. Sunt unii profesori care sunt buni și zici mersi că îi ai, alții care îți vine să îți dai pumni în cap pentru că îi ai(vezi profa mea de engleză, Bursuc știe la cine mă refer) btw, ai ajuns la Metallica? Oricum, mie îmi place Vianu. Mai mult decât Viteazu. Da, îmi dau papuci în cap din când în când că l-am ales pe el și nu pe Coșbuc că nu dădeam mate la bac, dar asta e partea a doua. Până la urmă e vorba de opinia proprie, oricum nivelul omuleților care intră în fiecare an scade.

    Claudia, pe românește din rusă: ne bucurăm că știi capcanele pe care le-a pus trololo și chiar ai avut bunăvoința de a ni le explica, din nou, mea culpa la Noica. Cât despre IQ, sper doar că nu a depășit 130, nu de alta da ce ne facem dom’ne dacă trece de limita de sus? Eu am avut un mai modest 118 la Raven, ceea ce e drept, mă aplec în fața minunatelor voastre avatare care presupun că au luat peste.

    Și, în final, către trololo, mă bucur că pui capcane și după aceea te bucuri că a picat cineva în ele. Asta e un fel de „ce îmi plac glumele mele”, nu? Ți-aș spune că mă bucur că am putut să te fac să te simți bine, dar, de fapt, te simți bine din cauză că ți s-a confirmat superioritatea mentală pe șirul ăsta de comentarii, că ai reușit tu să îmi dai clasă. Nu pot spune altceva decât felicitări.

    1. Nu pot să nu mă întreb ce vrei să spui cu limita aia de sus de 130 la IQ. Că nu există IQ mai mare de 130? Maestre, cu Ravens al tău (nu Raven, dacă dai testul după algoritmul corect… sau tu îl dai mai goth?), 130 nici măcar nu te bagă în Mensa, îţi trebuie minim 131 cu matricele standard sau 135 cu matricele avansate, adică un scor pe care-l ating două procente din populaţie, teoretic. Pe Wechsler îţi trebuie 132, la fel ca la testul CF pe care-l administrează Mensa România. La Cattell III B, care-i probabil cel mai slab şi la care, într-adevăr, există un maxim care poate fi atins de 161 fiindcă aşa e construit testul (cum şi la celelalte există scoruri maxime posibile dincolo de care problemele din test nu pot trece, dar pe care nu le ştiu; la Mensa chiar mi-a fost lene să întreb, mi-a fost lene şi să-i întreb de rezultatul meu sau să achit taxa de membru până în prezent, de altfel, mai ales că filiala românească nu prea mai are activitate dincolo de organizarea de teste), dar scorul de intrare pentru ăsta e de 148, ceea ce-mi şi confirmă afirmaţia anterioară.

      Dacă tu dai teste pentru care scorul maxim posibil de IQ este 130, înseamnă doar că problemele din el pot fi rezolvate corect în totalitate de oricine are un IQ de 130 sau mai mare, nu că aia e limita superioară, o limită superioară propriu-zisă nu există, teoretic (dacă ai gândi logic, ai vedea şi de ce: nu există o limită superioară demonstrată a capacităţii de stocare de informaţii a creierului, fiindcă omul nu şi-l poate folosi momentan decât la un procent de funcţionalitate redus faţă de potenţialul teoretic, iar o matrice sinaptică diferită între diferiţi indivizi care îşi folosesc, ipotetic, exact acelaşi procentaj din creier ar duce şi ea la variaţii notabile de capacitate). Titan Test, probabil cel mai avansat test public de IQ, are capacitatea de a măsura până la un scor de 190 cu 16 puncte de IQ/sd. La ăla, dacă răspunzi corect la una din cele 48 de întrebări, obţii un scor care e cu două puncte mai mare decât al tău, adică 120, iar şase răspunsuri corecte te sar peste limita aia de-o trânteşti tu aiurea p-acolo, deci probabil duc la un colaps universal sau ceva.

      Prea multe n-au de unde se schimba în ceea ce priveşte IQ-ul pe parcursul vieţii, poţi varia cu plus sau minus trei-patru puncte (sau, mai corect spus, cred, cam plus sau minus 2% din scorul tău real) în jurul unei valori pe care o poţi aproxima destul de exact drept cea reală, în funcţie de starea din acea zi.

      Şi 119, şi 118 sunt scoruri acceptabile, doar sunt peste medie, evident.

  8. @Rares: Vianu a inceput sa decada cu generatia mea; ai observat cati olimpici (de varsta mea) pleaca la ICHB?? In ORICE liceu exista oameni si oameni si profesori si profesori. Referitor la engleza predata in scoala, nu se preda pentru performanta, ci doar pentru a stii. Si eu uneori imi smulg parul ca am dat aici si de multe ori imi zic in gand: “Ce a ajuns de Vianu…”. Daca vrei sa fii destept inveti oriunde (ma rog… aproape oriunde)
    Din nefericire nu am ajuns; nu am avut bilet. O sa incerc azi sa ma duc la Rammstein.

Leave a Reply

