Trecut

A început ca o idee, apoi au apărut prea multe probleme ca postul care trebuia să fie aici să fie ,,fezabil”, domnule.  Adică să poată fi realizat. Câţiva din cei care au stat de vorbă cu mine ştiu că urăsc maşinile şi armele de foc, preferând în schimb armele medievale. De ce? Pentru că trebuia să fii bun ca să poţi să lupţi, şi existau oameni buni şi proşti cu armele, pentru că puteai să te fereşti. Acum oricine poate apăsa pe trăgaci. De fapt, într-un fel, glonţul[arma de foc] este…perfect din punct de vedere etic[mai puţin faza că omoară] pentru că nu ţine cont de vârstă, rasă, culoare, orientare politică sau religioasă, e la fel pentru toată lumea. Aici vine problema, omoară. Erau mai multe războaie în era medievală, e adevărat, dar mai puţini morţi în războaiele alea, şi exista ceva ce azi nu prea există…DEMNITATE şi RESPECT în război. De multe ori luptele se rezumau între lideri şi armata doar asista ca spectator. Nu cum facem acum, că zburăm la mii de metri de pământ şi dedesubt sunt vreo 2000 de morţi de la câteva bombe pe care le-am aruncat… Damn the Chinese cu prafu lor de puşcă… Asta pentru partea de arme din post.

Acum, pentru cealaltă parte, cea care a trebuit schimbată faţă de originalul din capul meu. Voiam să vă propun un exerciţiu de imaginaţie, să vă imaginaţi lumea în stadiul în care s-ar afla, dacă nu am avea motoare. După aceea m-am gândit că m-ar bate oamenii pentru că fără motoare nu numai că nu am avea compuri, ci nici medicină modernă, etc, chestiile benefice. Aşa că m-am gândit să schimb un pic: Cum ar fi lumea fără petrol?[nu de alta, da nici ăsta de acum nu mai ţine mult xD] Şi nu mă refer la ce se va întâmpla când se va termina, ci la ce s-ar întâmplat dacă nu am fi avut de la început nici petrol, nici praf de puşcă. Cum ar fi evoluat lumea? Ar fi un exerciţiu drăguţ de memorie, aşa că vi-l las ca temă pentru acasă.  Lumea mea perfectă ar fi medievala, păcat de bolile fatale de pe atunci…

Acum, aş vrea să vedeţi motivul pentru care am început să scriu. Stăteam în troleibuz, şi m-am gândit “ce uşor e acum, doar te urci şi te lasă acasă…Pe vremuri făceai o groază din A în B…” După aia mi-am dat seama că, din punctul emu de vedere, era mai bine înainte de existenţa tranportului în comun. Se puteau întâmpla…chestii…pe drum. Chiar dacă, să zicem, pleci cu câteva ore sau câteva zile înainte, dacă, de exemplu, pleci de la romană la Unirii pe jos, în loc să o iei cu metroul, sau spre…Herăstrău…da, e mult mai uşor cu varianta mecanizată, dar pe drum se pot întâmpla atâtea chestii…te poţi întâlni cu atâţia oameni, cunoscuţi sau nu, oameni pe care dacă reuşeşti să îi remarci din  RATB zici…bă, ia uite’l şi pe ăsta… dacă te-ai fi întâlnit cu pers respectivă pe drum aţi fi vorbit, aţi fi zâmbit, pe scurt, aţi fi interacţionat! Aşa, încet, încet, se ajunge la complexul de care sufăr şi eu de a avea 50 de pers online pe mess dar de a nu avea cu cine vorbi. Sunt mai mulţi oameni pe terra din ultimii nu ştiu câţi ani, dar sunt cele mai  multe sinucideri şi cele mai multe cazuri de depresii de oameni singuri. De ce? Penrtu că ne-am tehnologizat. Suntem…cibernetici. And that sucks.

Wiz out.

Leave a Reply

