Anime sau Americănii?

Booon, deci ce aş putea să spun? Să încep cu de ce am ales să scriu articolul ăsta. Răspunsul este destul de simplu. Îmi plac animeurile, foarte mult. Sunt cele mai reale desene animate pe care le+am văzut vreodată. Ador cum sunt creionate personajele, şi de profunzimea pe care le+o dau câteva linii şi umbre.

Cam atât despre prima parte a titlului. Despre cealaltă parte ce pot spune? Desenele americane, cu care am fost obişnuiţi de mici, celebrele Hanna şi Barbera, şi tot restul. Cu H şi B nu am absolut nimic, au fost şi sunt nişte genii ale desenului, cu Tom şi Jerry şi Familia Flinstone ca exemplu de desenare foarte frumoasă şi profundă, cu umbre frumoase şi bine creionate. În schimb, ultimele chestii apărute pe posturi de genul Cartoon Network pur şi simplu mă scârbesc. Să ne uităm la Ed, Edd şi Eddy al căror afiş l+am postat un pic mai sus. Ce au frumos? O să spuneţi că sunt simple, sunt haioase, iar dacă eu vă voi reproşa că sunt mai mult nişte caricaturi ale unor stereotipuri decât nişte adevărate desene animate care reprezintă ceva anume, veţi răspunde că vă fac să râdeţi sau că aşa au fost intenţionate. Eu personal le dispreţuiesc, am vâzut câtzeva episoade pentru că nu era ceva mai bun. Din punct de vedfere al poveştii sunt proaste, şi al ilustrării. O să îmi reproşaţi că ele sunt făcute aşa ca să atragă atenţia asupra unor probleme reale, kşi mai ştiu eu ce lucruri la care nu mă pot gândi acum, îmi este somn.

Să ne uităm un pic la targetul desenelor. O să fiu un pic critic în cele ce urmează, mă iertaţi dacă nu îmi voi putea menţine obiectivitatea din paragraful curent:

Ambele desene au taargetuşl copii cu vârste între 4,5,6 ani şi 14 să zicem, în cazul americanilor un pic mai mult probabil, se ştie că ei se dezvoltă mai greu. Oricum, ăsta este targetul.  Începem cu animeurile. Sunt desenate foarte ok, arată personaje care chiar pot exista, dar poveşti fantastice în majoritate. Astea sunt parţile bune. Partea rea estze că este folosită mult prea multă violenţă în animeuri ca să fie sănătoasă pentru copiii mici. Desenele animate, restul, fără cele pe computer, adică cele 3D, şi c ele de la H şi B sunt desenate execrabil  după părerea mea, nu au o linie prea bună a poveştii şi în nici un caz nu sunt un exemplu pentru copii.  Nu am vorbit de desenele gen Iggy şi ceva, sau Galactivc Football, am încercat să rămân pe Cartoon Network. Oh, şi au prea mult fund arătat ca să fie ceva plăcut ochiului. cred că în 2/3 din desenele de pe cartoon sunt aratate funduri de oameni sau animale care se comportă ca oamenii, ceea ce este de+a dreptul scârbos.

Ca notă de final, voi decideţi la ce vă uitaţi, gusturile nu se discută. Asta este doar o opinie a unui tip căruia îi plac chestiile cel puţin fantezist-realiste în cazul desenelor animate.

Wiz out.

2 thoughts on “Anime sau Americănii?”

  1. (>.<) de obicei oamenii confunda anime-urile cu desenele animate… “aaaa si tu esti unul/a care se uita la desene animate..maturizeaza-te” asta e deobicei replica care se da unui otaku… xD si mie imi plac chestiile mai fanteziste…ceva ce nu poti vedea in fiecare zi..de aceea imi place sa ma uit la anime-uri…ca si Full Metal Alchemist….sau Naruto…

Leave a Reply

